Fredag

Poliser i USA... Detta kanske inte gäller Ingela landet men här har jag sett det många gånger. Dom kör för fort, igår låg jag bakom en polis som körde 10miles/ h för fort vilket motsvarar nästan 20 km/h för fort. Samma dag såg jag en polis som pratade i telefonen medan han körde vilket är olagligt här. Tidigare har jag sett poliser som slår på blåljusen för att komma förbi ett rödljus sen slå dom av det i nästa korsning. Dom stannar inte vid stoppskyltar och idag körde jag på en gata då jag plötsligt ser en polis bakom mig med ljuset på. Jag stannade på vägrenen precis som lagen säger här, man måste stanna för att släppa förbi utryckningsfordon, även mötande. I alla fall så stannade jag men när han hade kommit förbi mig så slog han av ljuset tills han kom till nästa bil, alltså ville han bara köra om alla bilar för han orkade inte köra så långsamt. Helt enkelt så har jag tappat respekten lite för polisen här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback