Måndag

Nu äntligen har jag tagit mig tid till att blogga igen! Så vad har hänt sedan sist? Jag har träffat Victor, en gammal klasskompis. Han och hans pappa var på besök i New York så vi hann umgås en dag, riktigt trevligt. Som jag saknar alla kompisar hemma! Men nu är det inte långt kvar innan jag kommer stå på svensk mark igen, ca 6 veckor kvar bara och om 9 dagar kommer min familj hit. Dessutom har jag bara 16 jobbdagar kvar. Även om jag längtar efter allt hemma så har jag väldigt blandade känslor av att lämna det här, mitt liv i USA, min värdfamilj, mina vänner, att alla pratar engelska runt om mig, värmen nu på sommaren och New York City. Men såklart finns det vissa saker man längtar bort från också, bo på jobbet och med sina chefer är kanske inte min dröm här i livet men jag måste säga att det har sin lilla charm, inte alltid men ibland. Sen ska det bli väldigt kul att komma hem till Sverige, till allt man vet och känner igen fast har glömt bort. Jag var på banken för några dagar sedan och då frågade killen där vad största skillnaden var på Sverige och USA och jag blev helt ställd, jag kunde inte komma på något... Just nu har jag mitt liv och min vardag här i USA och jag kom inte ihåg riktigt hur det var i Sverige. Man måste uppleva det för att förstå, så ut och res med er!
.
Något mer som har hänt. När man åker till Jersey shore så måste man betala för att vara på stranden, mellan 7 och 10 dollar. Men vi har hittat ett ställe där man kan vara gratis dit brukar vi åka nästan varje helg. En gång låg vi och solade i Jerseyvärmen, ca 35-40 grader så vi bestämmer oss för att bada, vi går i vattnet och efter ett tag kommer det en polis och säger till oss om ni går i vattnet en gång till så får ni en böter på 350 dollar. USA som ska vara det fria landet liksom!
.
Sen har jag sagt hejdå till Johanna, min närmsta vän här borta. Vi grät så vi nästan inte kunde andas när vi sa hejdå på flygplatsen. Då skulle vi vara ifrån varandra i 2 månader, vi som de första 5 månaderna träffades varje dag eller iallafall sex gånger i veckan, sen när jag flyttade så sågs vi minst tre gånger och pratade nästan varje dag. Hur som helst så lämnade hon mig och Jersey för sin familj och västkusten och om några dagar sitter hon på planet på väg hem. Sen när jag flyger hem kommer vi ses dagen efter, för hon ska då hälsa på sin morbror i Skövde där jag ska spendera min första tid i Sverige med min Fredric.

Kommentarer
» Jessica

Jag jobbar på Tunagården, ett demensboende härnere :) allt bra med dig därborta hoppas jag? :)

2012-07-24 22:28:29
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback