Tisdag

Nu ska jag ta tag i kragen och skriva lite.
.
Nyår spenderades i New York, i sju timmar stod vi och väntade bland massvis av folk. Så vi passade på att fira det tyska och det svenska nyåret där i folkmassan. Annars kan jag sammanfatta den kvällen som kaotisk, varm, lugn och kall. Allt i ett. Dessutom gick vi på toaletten under fin middagen på Subway. Jag låste dörren och satt mig ner då plötsligt en kvinna öppnade dörren, tydligen fungerade inte låset som det skulle... Jag tror nog hon blev lika rädd som mig för när dörren öppnades så skrek jag och utanför kunde jag höra mina kompisar skratta. Man måste ju bjuda på sig själv ibland!
.
Söndag, Johanna kom hem från kryssningen. Hon hade besökt Florida och Bahamas, inte alls avundsjuk... Jag har aldrig sett så blått vatten! Hon körde direkt från tågstationen för att hämta mig sen åt vi glass och berättade hur vå vecka hade varit.
.
Måndag, ledig under dagen, jobb på kvällen. Så jag passade på att gå till gymmet och sen luncha med Johanna och efter jobbet åkte jag till henne för att se filmen One Day.
.
Idag har det inte hänt så mycket mer än att Fredric berättade en väldigt bra sak. Han fick mig att tänka på annat, i vanliga fall brukar jag vanka av och an i huset, dörren, köket, dörren, mitt rum, dörren, vardagsrummet mm. Han har nämligen skickat en julklapp och jag har ingen aning om vad det är! Det tar på psyket måste jag säga.
.
I "kön" till Time Square så var det folk från USA, Sverige, Frankrike, Tyskland, Sydafrika och Kina bara runt oss.

Kommentarer
» Leona

åh vad jag är avundsjuk på att du firat nyår på times square!

Jag råkade också gå in på toa när det satt någon där, det var folk utanför och jag stoppade i en femma, för det stod att det var ledigt, sen satt en kvinna där och jag jag svamlade fram något "ursäkta" och stängde dörren, DÅ låste hon. Stod och vänta på att hon skulle komma ut så jag skulle få gå på toa men hon kom inte ut. Det var en kvinna och hennes son som hade sett allt ihopa och när de hade gått på toa båda två så frågade hon om jag ville gå :P

Hur har det gått med allt förresten, om du fattar vad jag tänker på? :P

2012-01-04 15:14:52
» Ida

Sv: Haha jamen de är bara å skolka på ;)

2012-01-04 16:56:01
URL: http://idaiusa.blogg.se/
» Louise - Living in Turkey

Hej Line! Tack så jättemycket för att du berättade hur du hittade min blogg för den var verkligen speciell och jag blev verkligen jätteglad när jag läste det. MEN...jag står inte för allt jag tyckte då HAHA. Hoppas verkligen inte jag har skrivit något dumt eller idiotiskt.



Hur har du det over there? Hur länge ska du vara där till och hur är familjen? Är den bra?

OCH...saknar du din pojkvän från Skövde (av alla platser på jorden...!!)

Är du i Skövde i Februari månad, eller nästa år haha, så får vi ta och ses och diskutera aupairlivet.



Kramar Louise

2012-01-04 20:15:09
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback