Ord

Det är så roligt hur man lär sig ord här. Mitt ordföråd i engelskan och svenskan är inte så stort så jag har så mycket mer att lära än vissa andra. Igår lärde jag mig till exempel att täcke heter comforter. Så här går det till när jag lär mig ett ord. Jag funderar och funderar på vad det kan heta, sen slår jag upp ordet eller frågar någon med ett större ordförråd. Efter att man har hört ordet en gång så hör man det många gånger och sedan sitter ordet!
.
Jag kom ihåg en gång, jag åkte alltid förbi en skylt där det stod: Bridge freezes before road surface (direkt översättning: Bron fryser före vägytan). Jag kunde inte förstå ordet surface hur många gånger jag än passerade den där skylten! Tillslut googlade jag det och det betyder ju såklart yta. Den veckan hörde jag det ordet minst tre gånger!
.
Idag träffade jag en tysk Au Pair från mitt nya område, en väldigt snäll och pratsam tjej. Vi satt på Starbucks i 2,5 timmar och bara pratade om allt möjligt. Sen skulle hon skjutsa hem mig, dock så var hon nästan helt inparkerad. Helt galet hur vissa parkerar! Det var en minilastbil som hade ställt sig bakom henne, den lastbilen var ju såklart lite längre än en vanlig bil så den stack ut ca 1,5 m extra, men med lite team-work så kom vi ut därifrån.
.
Mitt VISA foto och Internationella körkorts kortet.

Kommentarer
» Jessica

Ja båda är hur kul som helst :D

2012-01-19 21:08:01
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback