Felkörning i USA

Idag körde jag lite fel och höll nästan på att komma till New York. Men som tur var kom jag till en tull och frågade henne vart vägen gick och hon kunde glatt meddela att den gick söder. Jag var alltså på väg från New York. Farligt att bo här ibland för om jag kör in i New York är jag helt säker på att jag aldrig kommer ut därifrån!
.
Snart ska jag iväg på mitt första möte med handledare och Au Pairerna från min förmedling. Men på grund av min lilla felkörning idag så har jag nästan ingen bensin kvar... och dom här bilarna äter bensin! I morse tankade jag för 15 dollar och tanken blev nästan halv (synvilla så där på slutet) men det är nästan slut nu... Tur att bensinen är billig. Fast om den skulle vara dyrare kanske det skulle vara mindre bilar på vägarna alltså bilar som folket kan hantera. Det vore ganska bra!
.
Nr 1: Här hämtade jag barnen från skolan och dom hade stängt av trafikljuset åt det hållet jag skulle. Så jag slog på GPSen och började köra.
Nr 2: Här var jag och snurrade runt...
Nr 3: Här är hem! Hit skulle jag.
Nr 4: Här är New York, fattar ni vad nära det var? Min puls var skyhög! Dessutom tog det ca 16 min från 2 till 3 och det är lika längt fågelvägen mellan punkt 2 och 4...
Vid punkt 2 var det såna här vägar.
Usch och fy för att köar fel här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback