Söndagsmarknad

Mitt rum är som Sverige. Jag tittar på program som visas i Sverige, jag tittar på tvplay, tv3play mm, jag skriver och pratar på svenska och jag har sängkläder från IKEA. Sen tittar jag ner på folvet och ser en heltäckningsmatta då förstår jag ändå att jag är i USA.
.
I söndags var jag Johanna, Gesa och Jenny på höstmaknaden här i Westfield.
.
Det har slagit med att jag inte har ätit kött en enda gång sedan jag har kommit hit! Alltså jag räknar inte korv, kyckling eller något sånt utan en köttbit. Det får bli att äta på ett steakhouse någon dag framöver.
'
Till vår stora lycka har dom öppnat ett frozen yogurt ställe här i Westfield och dom ska öppna ännu ett till snart. Nu behöver vi inte åka in till New York varje gång vi vill har frozen yogurt. Här tar man glassen man vill ha, hur mycket man vill. Sen väljer man topping, frukt, kakor eller något annat som passar.
Sen vägs glassen och man betalar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback