Friday night in NYC

Jag kom hem halv nio imorse! Det började med att jag åkte till Johanna för att göra mig klar och titta på Björn Gustafsson (tack Anna, jag skrattade konstant!) och lyssna på svensk musik. Sen tog vi tåget till New York och det första som händer är att en kille frågar oss om vi är från London, för det lät som så på vår accent. Sen virrade vi runt inne på Penn Station för att hitta en toalett, alltid lika svårt. Innan vi kom rätt så besökte vi en mordplats, eller Johanna var helt säker på att det hade skett något mord eller liknande.
.
Vi mötte upp Ellen och en tysk tjej som heter Pia på Time Square, satt oss på McDonalds ett tag för att sedan ta tunnelbanan mot stället där vi skulle vara. Det var en club med tre våningar plus en våning på VIP. Personalen var väldigt otrevlig men det var kallt där inne så det vägde upp det hela. Även fast det inte var så väldans super duper roligt så var det klart mycket bättre än i lilla staden Härnösand.
.
Sen gick vi på McDonalds igen för halv fyra orkade vi inte vara kvar där inne och vi hade några timmar att fördriva. Så vi satt och pratade och kollade på alla konstiga människor. Sen tog vi en promenad på några kvarter (läs 20) med redan ömmande fötter. Vi gick på dom mest säkra gatorna och var hela tiden på vår vakt, så du behöver inte vara orolig mamma.
.
Klockan var 05.00 då vi kom till Pennstation, då hade vi bara 2 timmar och 7 minuter kvar att fördriva. Vi satt oss och där satt vi till klockan var 06.13 för då tog vi ett tåg till Newark bara för att dela upp tiden lite. Vi måste ändå byta täg där så ddet gjorde ingenting. I Newark skulle vi vänta ännu en timme så vi satt oss bland alla uteliggare. Jag somnade på stört och såv från och till i en halvtimme. Sen fortsatte jag sova på tåget och nu har jag precis vaknat upp i tjejens sovrum, för mitt håller på att målas just idag.

Kommentarer
» Anna

Haha, ingen fara Line! :D

2011-09-25 15:35:40
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback