Snögubbar på Halloween...

Sedan jag kom hit har jag hört denna mening ett antal gånger: Det här har aldrig hänt under tiden jag har bott här, aldrig! Först var det jordbävning, orkanen Irene och nu denna snöstorm.
.
Igår trotsade vi snön och åkte till Johannas familj för att gå på Halloweenparty som hennes värdbarn hade. Min värdpappa körde oss dit och tur var det för jag hade aldrig hittat dit eftersom vägarna var avstängda eller enkelriktade. Elledningarna låg över vägen och det låg träd överallt. Det blixrade till när ledningarna gick av och det small på taket när det landade grenar där. Allt detta bara för att träden fortfarande har löv kvar. Snön lägger sig på löven och träden orkar inte med den tyngden samt att det var snöblandat regn vilket gör det ännu tyngre. Men partyt var i alla fall roligt med sång, lekar och bakverk.
.
Ps. Nu ligger bara Sverige fem timmar före eftersom vi inte har ställt om klockan än. Förmodligen så görs det första helgen i november. Så en vecka kvar. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback