En dag som Au Pair

Nu sitter jag här blåslagen och helt slut efter ett hårt pass på gymmet.
.
Jag tänkte att någon kanske är intresserad av att veta hur en dag som Au Pair ser ut.
.
06.30- 09.00 Jobb
Ledig
14.30- 19.00 Jobb
.
Så ser en typisk dag ut för mig. Men detta är ju för mig som har barn mellan 6 och 8 år. Jenny t.ex. hennes hostkid är 15 år så hon kör runt henne på massor av aktiviteter, tvättar och lagar mat. Hon behöver inte passa hennes barn som jag behöver göra men deremot jobbar hon längre på kvällarna eftersom hennes aktiviteter håller på längre på kvällarna. Sen är ju allt olika i alla familjer men det vanliga är att man jobbar på morgonen, är ledig på dagen och börjar sedan jobba igen på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback