Allt eller inget, välkommen till USA

Nu har jag prcis kommit hem från promenaden med Jenny. Det hände inte så mycket alls vi gick mest bara om pratade. Men så kom vi ca 300 m från hemmes hus då låter det och jag ser något ca 3 meter ifårn vi hoppar mot Jenny, skriker och greppar tag i hennes arm. Hon skriker också och stelnar till. Sen ser vi tre rådjur på sidan om vägen och vi skriker lite till... Rädda tjejer! Sen går vi och skrattar åt det som hände och hinner ca 150 m sen börjar något larm gå och sen hör vi en röst som säger: Detta är ett säkerhetslarm, bla bla bla, lämna gården direkt!
.
Inte nog med att det finns Grizzlybjörnar (som Jenny sa, egentligen var det en tvättbjörn) nära Jennys hus det finns också rådjur och inbrottstjuvar.
.
Dessutom lär jag mig mer och mer om Sverige. Både Jenny och Johanna kommer från Småland så dom pratar och är lite annorlunda. Dom vet inte vad Zeunerts är (kanske inte så konstigt), dom vet inte vad Trocadero är, dom säger speta istället för sticka och dom säger kramp istället för senadrag. Jag som trodde jag lärde mig mycket under roadtrippen i somras, men icke sa nicke.

Kommentarer
» Ida

Hahaha, vilket aventyr ni var ute pa. Och ja, sorlanningar ar bra konstiga, det kan inte vara latt nar man inte ar fodd uppe pa toppen ;) haha.



Nar vare ni skulle ga och se paranormal activity 3 btw? :))) kanske vill folja om jag inte jobbar :)

2011-10-19 15:42:28
URL: http://idaiusa.blogg.se/
» Ida

Åh okej! vilken tid, vet du det? :)

2011-10-19 23:27:28
URL: http://idaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback