Böcker

Ja... En vanlig måndag. Måndagar brukar vara min slappdag, jag kliver upp jobbar, gymmar, sover, jobbar, läser en bok på brottningen, åker hem och tittat på Ensam mamma söker och kanske något till program.
.
Idag på min siesta ringde Amanda på Skype, hon och Sandra hade kokat ihop en idé. Sandra har en kamera på sin dator med ingen fungerande mikrofon och Amanda har en mikrofon men ingen komera. Alltså starade vi ett grupp samtal, så jag både såg och hörde dom. Det var ett väldigt bra samtal måste jag säga och jag blir lite sugen på ett Umeåliv. Ska bara försöka övertala de inblandade. Dock så är det ju ingen brådska än så länge.
.
Annars så är brottningstiden väldigt skön. Jag tar med mig en bok och läser i ca 45 minuter innan jag kan åka hem. Under den tiden hinner man rensa huvudet lite och man är utvilad när man kommer därifrån.
.
Böcker jag har läst.
Dear John: En bra kärlekhistoria för Au Pairer eller andra som har sin älskade på andra sida jorden. Med det bästa citatet, I fell in love with her when we were together, then fell deeper in love with her in the years we were apart. Dom blir kära två veckor innan han ska ut i krig och försöker hålla kärleken vid liv.
.
Maskrosungen: Denna bok är en sann berättelse om ett maskrosbarn, ett barn som har föräldrar som är missbrukare. En bok som var jobbig att läsa men väldigt bra skriven och författaren delar verkligen med sig av sina tankar och döljer inget.
.
Små citroner gula: En tjej som har allt, jobb, sambo, vänner och släkt. Hon flyttade från sin hemort för att slå igenom inom restaurangbranchen i Stockholm. Hon lyckades men sedan rasar näst intill allt. Man får följa hennes resa från toppen ner till botten och sedan strävan efter att komma upp på fötterna igen.
.
Veronika bestämmer sig för att dö: Jag har inte läst klart den men det visar riktiga sidan av ett mentalsjukhus i Slovenien. Veronika har hittat bästa sättet att ta sitt liv men vaknar till sin fasa upp på stadens mentalsjukhus. Hon får där veta att hon har ca en vecka kvar av sitt liv. Man får följa hennes tankar och några andra korta historier om de andra patienterna. Denna bok rekomenderar jag minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback