Planen kraschade lite

Uppdateringen kom lite senare än väntat med allt har en bra förklaring.

Jag, Amanda och Moa ska åka på en roadtrip imorgon och två veckor framåt. Fordonet vi vill åka i är en S60 och färgen vi vill ha på den är svart. Men den hade Hertz hyrt ut till Umeå så där stod den och såg fin ut medan vi befann oss i Härnösand. Jag ringde Amanda och berättade hur läget var och efter ett tag bestämde alla tre att vi inte ville ha den guldiga bilen! Då sa jag till Amanda att man kan ju åka till Umeå för en dag, gå på stan och sen ta hem bilen. Men Amanda fick en annan idé, Kalle Rickard skulle ju åka från Karlsborg på måndag. Så tillslut hoppade vi in i en bil med Kalle, Aron och Fredric. Jag och Amanda liftade men vi fick köra hela vägen helt själva. Under bilturen hade vi allsång med Amandas blandkassett, svensktoppen med dansbandslåtar och smurfhits, jag körde ett varv runt i en rondell med en ölburk på taket och vi skrek på grund av Amandas bilkörning samt höll andan när jag bromsade.

När vi kom till Umeå spelade vi Yatzy och hade det trevligt, dagen efter gick vi på stan, Amanda höll på att ta död på oss. Sen promenerade vi till Hertz med ett ex antal skavsår. Vi kom dit. Ringde. Dom kom dit. Dom insåg vilket misstag dom hade gjort. Dom hade hyrt ut bilen enkel väg till Luleå. Vår svarta S60! Efter många idéer, diskussioner och efter att både jag och Amanda hade blivit erbjuden var sitt jobb tog vi en säljbil från bilbolaget. Men då var vi så sura och trötta att vi åkte hem till Kalle och Fredric igen och åt tacos, så det blev en till dag i Umeå. Dagen efter slängde vi in oss i bilen och åkte till Örnsköldsvik för att byta bil och fortsätta till Härnösand med en liftandes Kalle och en Fredric.

Idag har vi tittat på studenterna och njutit av solen vid klubbsjön och på min baksida.

Ikväll ska vi hämta vår guldiga S60, den fick duga ändå.


Kommentarer
» Amanda

Men å sicken fin text:) skitroligt att läsa din blogg ju Line! Kommer vara fast här hela kvällen. Och se på attan en gammal bild va skoj:D

2011-08-07 20:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback