Lilla staden Westfield

Nu har jag varit här i två dygn och det känns bättre och bättre för varje timme. Första dagen var det ganska jobbig, jag kommer ju till en familj som lever i ett annat land så både landet och familijen har olika värderingar än Sverige och min familj. Det var idag det började känns riktigt bra. Jag och Nathalie (deras nuvarande, snart gamla Au Pair) gick i till Westfields downtown för att få en guidad tur på gymmet. Där ska jag börja träna, dock så är det inte riktigt lika fint som hemma men det får duga man ska ju ändå bara svetta ner maskinerna. På väg hem såg Nathalie en annan svensk Au Pair som bor här så vi gick med henne till Starbucks för att möta upp en fjärde svensk Au Pair. Vi gick och gick och gick... USA är inte gjort så att man ska kunna gå, ibland finns det trottoarer och ibland inte. I alla fall så kändes det bättre när jag träffade två andra svenskar här.

Nu sitter jag och tittar på TV och det är riktigt jobbigt, det finns typ 300 kanaler så det är riktigt svårt att hitta något att titta på...
Mitt rum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback