tredje till sjätte september

3-6 september tillbringade jag i Stockholm och nu hsar jag tagit mig i kragen och tagit mig tid till att skriva om resan. Men först vill jag bara berätta att jag kan baka, jag bakade väldigt goda muffins idag med min lillebror.

Fredag: Jag satte mig på bussen tidigt på morgonen för att börja resan till den stora staden. Jag kom fram och väntade ett tag på t-centralen. Jag mötte upp Caro, Lia och Malin. Vi köpte en klocka till Caro som födelsedagspresent. Sen åt vi lite lunch på ett litet café.

Sen gick vi lite på stan, det var inte så kul eftersom jag var i "Stockholmskoma", det betyder ungefär att man inte mår så bra efter att ha tagit sig dit med buss. Vi gick mot Gamla Stan och vipps så var vi hungriga igen, vi letade och letade efter en bra resturang med överkommliga priser men det vi hittade var ett ställe där dom gjorde piercingar mm. Tillslut hittade vi en resturang där vi blev bjuden på ett glas vin och där hela resturangen sjöng för Caro som blev väldigt röd i ansiktet.

Mätta och glada gick vi tillbaka till killarna nere i källaren och då råkade Lia ta hål i naveln och Malin i tungan.

Efter det lilla äventyret tog vi oss till t-cventralen eftersom Caro skulle på fotboll och jag skulle ut till Anton. Jag klarade det galant med en väldigt detalrik vägbeskrivning och med lite stödfrån Malin och Lia.

Lördag: Vi vaknade, åt frukost och åkte in till stan eftersom Anton skulle löjla sig på Sergels torg med klassen. Medan så fikade jag med Caro och hennes föräldrar. När vi kom hem igen besteg vi ett berg för att titta på utsikten, Stockholm var för stunden en väldigt lugn plats. När vi skulle ta oss tillbaka gjorde Antn det stora misstaget med att lita på mig. Vi gick in på en stig vilket slutade med att vi kom in på ett industri område bakom lås och bom. Det var bara till att bege sig in i den djupa skogen igen och försöka hitta en väg ut. Vi klarade det och vi hann till och med i tid till middagen.

Söndag: Vi tog bussen, tunnelbanan och spårvagnen för att se på tjejmilen. Vi gick lite fel och det slutade med att vi gick minst halva tjejmilen. Vi hade tänkt att se när Caro och hennes mamma kom i mål men det var inget att tänka på. Men under vår lilla promenad hittade vi ett träd som såg precis ut som Pippis så vi kollade om det fanns någon sockerdricka där men det fanns det inte...

Sen åt vi en god middag på en resturang. På vägen hem åkte vi runt lite överallt, vi hamnade i Rinkeby och vid globen bl.a.

När vi tyckte att vi hade åkt klart letade vi upp en buss som skulle kunna ta oss hem, vi hittade en buss och en fin solnedgång.

Sen åt Anton en gång till och jag blev väldigt sugen på att läsa så idag köpte jag mig en bok om den är bra det återstå att se.

Söndag: Jag packade, sen åkte vi till Kungliga Tekniska Högskolan för att jag skulle få se Antons skola. Det sog folk i konstiga kläder som sjöng och hälsade en välkommen men dom skulle även hålla ordning på skolan, det vill säga kolla så att alla "nollor" hade sina skärmar och att ingen bar färgen röd. Anton hade glömt sin skärm och jag hade en röd tröja. Jag vill bara berätta att vi överlevde att gå förbi dom. Efter att ha sett lite av skolan gav jag mig iväg mot t-centralen och senare vidare till Vasagatan för att hämta en bil. Jag körde en ny V50 disel hem, mycket skönare än att åka buss.

Som ni kanske ser så körde jag lagligt hela vägen hem. Eller nästan helt lagligt det gick lite för fort vid Birsta men det löste sig ganska fort.

Ursäkta stavfelen och den dåliga svenskan men jag är trött! Dock så hade det inte varit så mycket bättre om jag hade varit pigg.


Kommentarer
» Amirvilje

good job please keep on the good work

2011-08-10 10:55:20
URL: http://amirvilje.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback