Norge

Igår åkte jag och Pelle till Norge för att hämta en bil. Vi åkte från Härnösand klockan 08.00. Vi åkte vägen via Viksjö och vipps så har det gått två timmar, det betydde att jag fick köra den lilla usla bilen. Vi åkte utan att riktigt ha tagit reda på vart vi skulle men vi visste att vi skulle till Östersund och innan bron till Frösön skulle det finnas en Shellmack. Vi kom fram till bron utan att se en mack så vi cruisade runt lite och tillslut hittade vi macken men jag hade ingen aning om vart vi skulle ställa bilen så det slutade med att vi åkte runt macken några varv innan vi parkerade. Där skulle vi hämta en annan bil som vi skulle ta till Norge. Men för att få den bilen var vi tvungna att köra en annan till flygplaten eftersom vår bil stod där. Tillslut var vi ute på vägen igen och min mage började påminna mig om den mimimala frukosten jag hade ätit. Så vi stannade i Åre för att äta sen bar det av igen, inga långa stopp här inte! Jag började bli ganska trött på att köra så när vi kom till gränsen stannade jag bilen egentligen stannade jag bara för att jag skulle få hoppa över gränsen för det har mamma sagt att man ska göra.

Väl i Norge somnade jag i några minuter och hann drömma väldigt många och väldigt konstiga drömmar. Pelle tog oss levande till flygplatsen och vi hittade parkeringen för hyrbilar sen frågade vi oss fram till Hertz kontoret. Där höll vi på att få en bil som skulle till Oslo men efter många om och men så fick vi tillslut en bil. Vi fick en beskrivning till vart den stod och vi begav oss ut i regnet för att hitta den. Men vi blev tvungna att gå tillbaka för att be om en till beskrivning. Då förstod vi vad han menade han hade sagt Shell och inte Kjell, då blev det lite lättare.

Nu hade vi bara ca 50mil hem i varsinn bil. Vi kom in till Sverige ch då började det sticka i Pelles ögon så vi stannade i några minuter. Sen stannade vi och åt i Östersund men när vi skulle åka vidare tog Pelle fel väg eller vi har kunnat komma hem om vi hade åkte den vägen också. Men vi vände ändå och då åkte han fel igen men nu kom han på det i tid. När vi kom till Graninge stannade vi hos min moster för att äta bullar. Sen kom vi hem klockan 23.00. 15 timmar i bil!

Idag när jag var nere på Taxi berättade chefen att vi hade fått fel bil. Vi hade fått Stockholms bil och vår bil var nere i Stockholm. Bra jobbat Norge.

På tal om Norge: När jag var liten tyckte inte jag om att åka bil och jag räknade tiden i kvartar. Så när mamma och pappa berättade för mig att vi skulle bila till Norge så fårgade jag hur många kvartar det skulle ta och mamma sa ungefär hur många det skulle ta. Vilket resulterade till att jag började grina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback