Avundsjuk

Jag är lite smått avundsjuk på min lillebror just nu. Tidigare ikväll frågade jag han vad han ville gå för linje på gymnasiet då sa han "där man inte behöver räkna så mycket matte". Då föreslog jag samhällsvetenskapliga linjen men det lät tråkigt så tillslut kom han fram till att han ville läsa på naturvetenskapliga linjen för att sen bli civilingenjör. Jag vill också veta vad jag vill bli...

Några minuter efter Johannes hade kommit på det gav Anton mig en matteuppgift som han tyckte att jag skulle lösa. Jag skulle räkna ut determinanten av matrisen:
2 3 4 5
9 8 7 6
3 6 9 4
2 5 4 1
Efter den är Johannes nu ännu mer taggad till att läsa till civiligenjör, det är faktiskt sant. Jag vill bara tillägga att jag inte klarade den här uppgiften men det var nära, bara det hade varit en lite annorlunda uppgift...

Sen skulle han träna på en låt som dom ska sjunga på skolan, så den här gick på repeat här hemma:



Liten och söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback