70km/h! 70km/h! 70km/h!

Nu har det hänt mycket saker i den lilla staden Härnösand. Trippelmordet har nog varit på allas läppar det senaste dygnet. Men nu har i alla fall den 21-åriga mannen erkänt, han har mördat sina två låtsassyskon och deras pappa. Ännu ett inlägg med orden: Vila i frid.

Nu till något roligare. Under den här underbart soliga dagen har vi varit ute i Västanå med Hälsa, Harmoni och Rörelse. Vi åkte dit med en av skolans minibussar och det blev laglig körning hela vägen för bilen sa till Gunnar när han körde för fort och Gunnar svarade bilen. När vi väl kom fram fick vi välja häst, jag valde en häst som hette Bjössi han skulle i alla fall vara lite piggare än dom andra. Men jag tycker han var ganska normal, inte någon utmaning alls. När vi hade kommit in en bit i skogen kom det två älgar på besök och den häst som gick först blev såklart rädd, den tvärstannade. Så där satt vi ett tag och tillslut fick Gunnar rycka in, han fick rida om alla med sin bamsehäst och sen var allt lugnt. Sen fick dom som ville prova på att tölta, jag anmälde mig på en gång. Gunnar som skulle rida först även där lyckades inte hålla sin häst så den galopperade iväg och jag efter. Om inte han red lugnt så varför skulle vi andra behöva göra det? Senare när vi var tillbaka i skogen bestämde sig min stjärnsyster, Klara Degermans häst att den skulle snubbla och ställa sig på knä så att Klara höll på att ramla av. Hon skrek och höjde händerna av ren panik och då skällde ledaren ut henne. Sen var det dålig stämning hela vägen hem för Klara fick bara mer och mer skäll. När vi kom tillbaka åt vi lunch och bara väntade på att få åka hem.

Det kommer förhoppningsvis bli en bra födelsedag imorgon, eller…? Det återstår att se, det jag önskar mest av allt just nu kommer ju ändå inte att hända.


Kommentarer
» Anna

hahaha Gunnar i ett nötskal! x)

2010-05-15 22:01:25
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback