Släkten är värst

Vad är det med folk och glömma bort saker man ska säga eller fråga? Just nu har jag glömt vad jag ska skriva… Men jag kommer nog på något roligt ändå.

Jag har fått ett kusinbarn! Hon heter Isabelle och är jättesöt, i alla fall på bild. Men med tanke på vilka föräldrar hon har så måste hon vara väldigt fin. Linda som hennes mamma heter har inte ens fyllt 21 och har redan gift sig, skaffat barn och bor tillsammans med hennes man, dotter och katt i en Villa. Hjälp! Jag hoppas inte att det är ett släktdrag att skaffa familj så tidigt, i så fall har jag bråttom… Men känner inte att jag är redo för ett Svenssonliv än så jag tror jag väntar ett tag till.

Sen var det ju en till sak jag tänkte på… Just det ja. Idag när jag följde min andra kusin, Erica till Kapels Musikskola där hon skulle på en audition för klassik sång och någonting med scen tror jag utbildningen hette. I alla fall så gick jag med Diva (vår hund) och hon stänkte ner mig totalt… Jag var prickig på hela benen när jag kom hem. Väldigt kul, det här gillar jag inte med våren! Slask, mulet och kallt.

Vi går vidare till nästa släkting(?) Christoffer, det är Ericas pappas sambos kusin… så mycket släkt är jag med Christoffer så nu vet ni. I alla fall så ringde han som vanligt och väckte mig på lördagsnatten när han var på väg hem från en efterfest. Han berättade då att hans skor var spårlöstförsvunna men att han hade lånat ett par som var för små, så det var lite smärtsamt att gå. Men fem minuter in i samtalet hittade han fotspår av hans skor, han följde dom och kom fram till Robin Domeijs hus. Han bestämde sig då för att kolla om dörren var öppen vilket den var, då gick han in ca klockan 04 på natten och bytte skor. Stöd och inbrott i Ramvik!

Nästa släkting är Johnny, min bror han fyller 19 år idag. Grattis till honom. Han hade bjudit hit släkten idag för att fika. Eftersom det var Taizémöte idag ringde jag och sa att jag ändå kan dom mötena utantill så jag tänkte stanna hemma och fika istället. Jag fick en godkänd frånvaro och tur var väl det för hemma bjöds det på smörgåstårta och bullar.

Till någon som inte är min släkting, jag vill bara säga att den här personen är väldigt duktig på vissa saker! T.ex. på att välja rätt platser, det har inte blivit rätt någon gång hittills. Eller det blir alltid rätt men det blir bara inte alltid som planerat. (En oförstålig text som nog inte ska förstås av alla).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback