Sällskap och sällskapsspel

Igår var en rolig och sällskaplig dag. På skolan går det massor av elever, hemma var familjen, det är många som handlar på härnöhallen och det var mycket folk hos Lia. Så kan man kort sammanfatta min dag.

Men om jag ska göra historien lite längre så kan jag berätta att Christoffer kom till mig efter skolan och gjorde min säng sällskap… Medan jag fick laga mat själv! Mästerkocken slog till igen dock med mycket godare mat den här gången, det blev kycklingtacos.

Efter middagen åkte vi till Christoffer, han skulle snabbt göra sig i ordning, det tog ca 20 min. Under tiden hann reservtanken slå igång, fast det berodde på att jag stod i en nerförsbacke. Men det resulterade med att jag inte vågade köra till stan mitt i natten. Så jag for in till Utansjö och sov istället vilket inte var så jättekul. Men innan jag åkte hem svängde jag förbi Lia. Där var dom i fullgång med att spela sällskapsspel, diskutera och skratta. Det var bara att hänga på! Sen tittade vi på en film, den får betyg 1,5/5 av mig. Det var en rysare och efter det åkte jag hem ensam i en stor bil… Jag är mörkrädd! Jag var rädd då jag åkte bil, rädd när jag gick från bilen, rädd när jag gick in i huset och inte förrän jag drog täcket över mig kunde jag lugna ner mig. Men jag överlevde.

Idag har jag inte gjort så mycket bara åkt skidor och pluggat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback