Jägarfesten

Igår då jag slog på tvn såg jag något jag inte riktigt väntade mig, det var en handbollsmatch mellan Drott och Alingsås och mitt bland drotts handbollsspelare såg jag en kille som jag kände igen (observera kände igen och inte känner). Det var en kille som kommer från Sollefteå, dock fick han sitta på bänken under hela matchen. Drott vann med 23-20.

Den matchen såg jag hemma hos Joakim medan jag väntade på att Christoffer och några lite äldre människor skulle komma. Så där satt vi och förfestade med Joakims mammas kompisar. Det var en väldigt trevlig förfest med många historier, t.ex. var det en man som skulle gå ut på internet men han hittade inte w-tangenten så han fick lov att ringa en kompis och fråga vart den var och när han väl hade hittat den så var s-tangenten också borta. Eftersom det närmsta jag kom alkohol var alkoholfricider fick jag agera chaufför så jag åkte tre vändor upp till Ramviks Folketshus sen när jag väl fick gå in och kom till bordet där jag skulle sitta hade många redan ätit upp sin landgång. För er som inte vet vad en landgång är så är det en macka med gegga och saker på. Sen började dansbandet Medvind spela och vipps så var alla ute på dansgolvet liksom jag och Mattias, vi var verkligen amatörer om jämför med alla gamlingar som var där och svängde sina lurviga.

Eftersom det var väldigt mycket folk i alla olika åldrar så var även karaokebaren öppen och där var det liv vill jag säga. Där sjöngs det allt från Creedence Clearwater Revival, Linda Bengtzing och Di Leva. Vissa som tog ton var mer tondöv än andra och vissa gånger flydde stora delar av publiken, men det var några som fick hela lokalen att tystna också. Speciellt Mattias Norberg och hans släkt, man kan säga att dom tystade publiken på olika sätt. Sedan bar det av till stora salen där Christoffer skulle hälsa alla välkomna. Här är ett utdrag ur hans spontana tal: Hallå. Tysta. Hej. Bord 6 sluta med kafferepet. Hallå! Ja, jag heter Christoffer Danielsson nyss fyllda 18 år, så jag är ju bara en lite sparvel i det här sällskapet men jag ska i alla fall hälsa er välkomna. Eller det kanske vi skulle ha gjort redan klockan 20.00 men ni vet ju hur jägare är, sega och dom skjuter inte så mycket, eller det kanske kan bli en svamp då och då. *Applåder och skratt* Jag bor på Bergomsvägen 18 så alla ensamma damer här ikväll kan ju titta förbi där sen.

Efter det blev det prat och lite dans, jag tog mod till mig och dansade med Alf-stordansaren även kallad min pappa men den sista dansen blev med Christoffer. Eftersom han hade fått i sig lite för mycket ångor av all alkohol som serverades där så kunde han inte dansa så bra så vi dansade som man gjorde när man var liten.

Ännu en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback