Pyssel

Dagen på skolan har varit kort, sovmorgon till efter lunch, historia, klasstid sen var dagen slut.

Jag klev upp på morgonen (ca 10.00 om någon ville veta) pratade lite med mamma, gjorde lunch eftersom det var fisk på skolan. Därefter började jag göra mig klar inför skolan. Jag var i god tid! Men när det var en halvtimme kvar tills jag började var jag tvungen att ducha... Det kändes precis som att jag hade minst 40 graders feber så jag visste inte vad jag skulle ta mig till tillslut tog jag en kallduch och det gick över! Jag kom 10 min sent... men jag tror inte det gjorde något för på lektionen var vi bara fem stycken resten gjorde Matte E prov. Jag är så glad över att jag tog bort den kursen. Sen gick vi runt ett tag och sen var det dags för klasstid, FIKA! Mathias och Victor hade bakat, duktiga killar. Det blev en chokladkaka med touch av kanel och kärleksmuffins. Vi hade många punkter att ta upp bl.a. "den sista måltiden" och pizzabak hos Calle(?).

Vi hade så mycket inplanerat för klassen att vi beslutade oss för att gå till pysselrummet och göra en kalender. Vi klippte, ritade, skrev och lärde oss sjuans gångertabell iallafall upp till 7x4. Sen städade vi Nv-rummet, vi visste inte att det var ett så stor rum! Vi var riktigt förvånad allihopa. Sen mötte jag Anton i A-huset och vi gick och tittade på uppvärmningen till fotbollstuneringen sen gick bussen jag inte skulle med. Och jag slutade som sagt tidigt idag men jag kom inte hem förrän halv fyra ändå... så är det alltid! Jag förstår inte.


Äntligen hemma men nej! Då sparkade mamma iväg mig på härnöhallen för att handla. Äntligen hemma men nej! Då ringde Johnny och frågade om jag skulle jobba, självklart sa jag. Bytte om, gick ner till Taxi, satte sig i en bil, frös ihjäl eftersom jag lämnade mina handskar inne! Ett väldigt smart drag... Jag hann iallafall tvätta två bilar. Äntligen hemma men nej! Nu bar det av mot Amenta. Jag, mamma och Johannes gick dit för att fira min och Johannes födelsedag (jag fyllde den 13 maj och Johannes den 7 januari) sena familjen svar: Ja. Jag åt kyckling till huvudrätt och en vitchokladkaka men hallon till efterrätt. Gott var det! Äntligen hemma JA! Fast nu blir det till att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback