Hej Söndag!

Torsdag: Nu är jag hemma från Tärnaby. Vi lever, vi blev inte insnöade, vi låg inte inne i ett tält dygnet runt, denna resa summerar jag som en KANON resa. Jag och Viktoria fick nog den finaste lägenheten vi hade till och med tavlor, mattor och en elbraskamin!

Vädret under resan var relativt bra om man jämför med resten av resorna. Resa 1: Paddling, regn. Resa 2: Tur åkning i fjället, snöstorm. Resa 3: Höstvandring i fjällen, snö och storm. Resa 4 (nu): Fjällsemester, -30c varje morgon man vaknade. Alla dessa minusgrader slog till stort i vår stuga, en förfrusen kind, en haka och två näsor. Men vi behövde i alla fall inte sova i tält så vi är nöjda.

Medan alla andra stuggrupper festade så spelade vi sällskapsspel och tittade på OS. Vi sågs nog som väldigt tråkiga personer men icke då! Vi hade superkul ändå.












Innan vi åkte iväg sa Caro åt mig att ta smygbilder på människor i backen, så skulle hon kolla om hon kände igen någon. Mästerfotografen Line tog verkligen uppgiften seriöst och tog några bilder. Caro skrattade mest när hon såg bilderna, jag förstår inte varför…  



Söndag: Grattis Maria! Idag har jag och Caro varit ute i skogen och grattat Maria som fyller 20 år. Sen när jag kom hem tänkte jag att det är perfekt väder ute för en skidtur. Så jag tog på mig pjäxorna och gick till Högslätten. Precis som jag trodde var det helt perfekt skidväder men min förkylning gjorde sig påmind så det blev en lugn och kort runda… Jag som verkligen hade längtat efter att få åka skidor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback