Lilla julafton

Oj nu känner jag mig lite dålig på det där med adventskalendern...

Dag 22- Det här upprör mig

Ja det finns ju mycket som upprör mig, såna där stora saker som lilla jag inte kan påverka. Ett litet, litet exempel är det att alla klagar på att alla buiker läggs ner och att shopingen i Härnösand blir sämre och sämre. Jag har hört många som åker till Birsta för att köpa alla julklappar och med det förlorar Härnösand väldigt mycket pengar! Jag har i alla år försökt att köpa alla mina julklappar i Härnösand och i år har jag lyckats till 100%. Däremot köper jag mycket kläder i Birsta och Sundsvall så jag ska inte heller klaga så mycket...

Dag 23- Det här får mig att må bättre

Kärlek! Kärlek från kompisar, familj, pojkvän, kända eller okända. Kort och enkelt svar.

Många barn/ ungdomar/ vuxna som har skilda föräldrar tycker inte alls julen är lika speciell längre och det är förståligt. Tänk att klä två granar, ha två julklappsutdelningar, två tomtar, två av allt. Då är det inte så speciellt kul längre. För mig har julen blivit förstörd av just det. Det jag tycker mest om med julen det är stämningen och att kuna sitta i vardagsrummet och mysa i ljuset av julgranen. Jag skäms, men jag gruvar mig inför lilla julafton med pappa. Inte det att jag inte vill träffa han men det känns bara så jobbigt att fira jul idag och imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback