Äventyr varje dag

Fredag: Familjen åkte en sväng till Ö-vik för att köpa lite kläder, äta tillsammans och klippa sig. Jag köpte två tröjor. Jag, Johannes och mamma åt på Subway resterande familjemedlemmar åt på ett annat ställe. Jag, Ida och Johannes klippte oss. Sen åkte jag, Ida och Johnny till stan.

Lördag: Jag hade sovit två timmar under natten så jag var lite lagom trött när jag satte mig i bilen för att skjutsa några kompisar till Birsta. Det slutade med att jag kom hem lite tröttare, två tröjor, ett par jeans, ett nagellack och en tavelram rikare. Sen somnade jag i soffan.

Söndag: Jag vaknade, insåg att det regnade, blev glad och kom på att jag skulle ut och gå milen. Sen satt jag i soffan och halvtittade på tv medan jag löste korsord. Jag hann även med att städa lite under dagen så nu blev jag äntligen av med min matta som har legat på golvet allt för länge...

Måndag: Joakim ringde och jag berättade för han att vi skulle cykla från stugan på kvällen. Han sa till mig att det inte var så bra väder men då lovade jag att det inte skulle regna på kvällen. Så han gick med på det så jag åkte och hämtade han, vi lastade på cyklarna och begav oss mot Gallsäter. Vi åt god mat och insåg att det inte regnade sen bytte jag om då började det såklart spöregna! Men tappra som är gick vi mot cyklarna och började trampa. Det blev mörkare och mörkade och allt mer grodor vågade sig ut på vägarna tillslut blev vi tvungna att cykla slalom. När vi kom upp på E4:an skrek jag till, jag blev rädd för en grävling som låg upp och ner i ett dike... När jag kom hem vred jag ur vattnet ur kläderna som genast blev 7kg lättre.

Tisdag: Idag hoppas jag på mindre regn för idag blir det en cykeltur till stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback