prinsessa, kyssar och två poäng!

Nyss gick jag in till köket där mamma och Pelle satt och fikade. Pelle kom på att han skulle göra en varmmacka på den skulle det vara korv, ost och sen skulle han lägga på räksallad… väldigt konstig blandning! Men varken jag eller mamma blev så förvånad eftersom vi har sett han äta en macka med gurka och kaviar. Men nu sa han att blodbröd med ketchup är hans gräns, han tror att det är äckligt.

Imorse vaknade jag klockan 11.40, det var längesedan jag klev upp så sent! Man jag har mina skäl till varför jag kunde sova. Igår gäspade jag mig genom hela sista lektionen och sa då att jag skulle gå hem och sova ett tag. Men då var jag tvungen att gå ner på stan med mamma för att köpa en jacka, jag hittade en för 1600kr men den var nedsatt till 1200kr och både igår och idag var det 25 % rabatt på allt i butiken så jag fick den slutligen för 900kr. Efter det gick vi och fikade, då lovade jag att följa med på en promenad på ca 1mil. När jag kom hem hade jag skavsår mellan mina tår, väldigt skönt! Sen skyndade jag mig till Moa där halva klassen väntade, andra halvan var sjuk, borta eller osociala. Men vi hade det trevligt ändå vi gjorde i ordning dom som skulle klä ut sig och vissa dansade fågeldansen. Jag skulle klä ut mig men eftersom jag inte hade tänkt att gå ner till Svenssons var jag så snäll att låna ut Perlas kläder till Viola. Men vinddraget var så starkt när resten av klassen började vandra ner mot stan så varken jag eller Amanda kunde stå emot.

Väl nere på Svenssons kändes det mer som att vi hade hyrt lokalen tillsammans med media för att ha en gemensam klassfest. Men lite senare droppade det in några fler. Sen började väntan på att domarna skulle bestämma sig för vinnaren. Medan vi väntade hann Martin sätta sig på ett bord så att det sjönk ihop. Törnrosa hann få massor av pussar av både känt och okänt folk, hon låg där så fint på ett bord och sov och dom flesta tyckte nog att hon borde ha vaknat därav alla pussar. Sen började det dra ihop sig och dom började presenterade vinnarna. Ett poäng till Snövit (Linnéa i Mp07) motivering: likheten var slående. Två poäng till Törnrosa (Malin Nv07a) motivering: hon har ju legat och sovit hela kvällen! Tre poäng till Rafiki (Marie Nv07b) motivering: hon har gått med rumpan bar hela kvällen (jag kan tala om för er att det inte var hennes riktiga rumpa, jag kände efter och den var gjord av gummi). Detta betyder att vi har fem poäng och att vi ligger väldigt bra till, antingen på delad förstaplats eller på andraplats har vi gissat på.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback