Kom ihåg mig.

Idag har jag städat, tvättat och städat lite till… Jag provar på livet som hemmafru tror jag.

Men ikväll blir det bio, Remember me. Jag har hört rykten om att den ska vara lite sorglig, så jag och minst en till kommer nog sitta och grina ikapp ikväll. Waterproof mascara är det bästa! Om man inte grinar så badar man eller så regnar eller snöar det. Och jag är ingen Jönköpingsbo som har vattenkrig i vitt linne och tonvis med mascara (Taizéskämt).

På tal om Taizé, jag packar in mig i bussen imorgon kväll. Så om någon vill ta farväl får man ta chansen nu. Klockan 00.30 på söndag går bussen från Högsjö och vid lunchtid på måndag kommer vi fram till Taizé. Det första man möts av där kommer vara den vidrigaste maten som serveras under hela veckan.

Bra dag, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback