Glad påsk

Det luktar fjällvandring i mitt rum. Anledningen är den att min ryggsäck luktar just det. Jag brukar packa i sista sekund och varför bryta den trenden tänkte jag. Så jag började lite smått igår, jag bar upp ryggsäcken från källaren och konstaterade att alla våra luftmadrasser är ute i stugan… Så nu när väskan nästan är färdigpackad och redan överfull så är jag på luftmadrassjakt. Det är inte lätt ska jag säga. Men det löser sig och i värsta fall får jag sova på ett liggunderlag. Man är ju van efter alla äventyrsresor, blåmärken på höfter och så vidare av bara av att sova.

Nu har jag trollat fram en luftmadrass. Under tiden jag trollade var jag nära på att köra på en postlåda… Det hade ju blivit en bra avslutning innan jag lämnar Sverige. Men nu måste jag börja göra ett litet fotoalbum som sa heta The best of Sweden. Det är en del av presenten Malte (en tysk) ska få resten kommer att bestå av godis och trocadero.

Förmodligen kommer jag att ta massvis med bilder nere i Taizé. Snart åker vi och som jag har längtat, jag har längtat i ca ett år.

Någon här hemma i Sverige kommer le minst en gång om dagen, men det blir en överraskning som kommer avslöjas innan jag kliver på färjan i Helsingborg. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback