Cyklooxygenas... ja... eller va?

Som sagt allt går inte som man tänkt dig (sig).

Medan jag var i Frankrike spelade E-pojkarna Sundsvalls cup. Dom vann alla fem matcher! Dom killarna måste ha bra tränare.

Idag hade vi farmakologiprov eller resten hade det, jag låg i nv-rummet och sov (jag har pratat med Johanna och jag ska göra det nästa vecka). I alla fall så skrev Moa en väldigt bra sak på facebook som förklarar vad jag har att vänta mig. Farmakologi. Ett litet exempel på extracellulära receptorer: Acetylsalicylsyra har en antitrombocytaggregerande effekt som utövas genom hämning av cyklooxygenas i trombocyterna och förhindrar därmed bildning av prostaglandiner och tromboxaner i trombocyternas membraner, därmed minskar trombocyternas förmåga att aggregera... Jag tror alla förstår precis vad texten handlar om, för det gör inte jag!


Kommentarer
» En mamma

Japp dem har suveräna tränare bara att hoppas att dem hänger kvar///

Pst Synd att du inte kunde vara med men tror du hade det bra mysigt själv//

2010-04-18 16:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback